Storytelling w marketingu

W ostatnich latach dało się zauważyć, że jeśli marka stała się zauważalna, to posłużyła się w przekazie reklamowym odpowiednią historią. Tak zwany w marketingu internetowym storytelling to bardzo popularny trend, który może przynieść firmie wiele korzyści.

Dobra reklama jest “wirusowa”, czyli przekazywana z ust do ust, z mediów do mediów. I takie też są historie opowiadane w reklamach. Okazuje się, że jeśli w swym przekazie do odbiorcy wyjdzie się z formalnego języka na bardziej “ludzki”, codzienny, to fanom łatwiej jest ją zapamiętać i się z nią utożsamiać. Marki zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, że jeśli będą powoływać się na emocje i odwoływać do codziennych obowiązków i zmagań, to skuteczniej trafią w świadomość fanów. Działy marketingu online mają więc twardy orzech do zgryzienia w tej kwestii. Muszą opracować taką strategię, aby fani chcieli mówić z dumą o marce i korzystać z jej produktów. Jednak wbrew pozorom tematów, które mogą stać się podłożem historii jest wiele, tak wiele, jak aspektów naszej codzienności.

Storytelling musi być więc autentyczny, jednak nie musi odnosić się wyłącznie do reklamy. To także opisy działalności firmy (np. w sekcji O Nas – oferta adwords) , treść newslettera czy też opis menu w restauracji. I co istotne, najlepiej, aby było to wyrażone tzw. stroną czynną, a nie bierną. Lepiej zapamiętać zwrot “Boję się pająków, ale specjalnie dla Ciebie przygotowałem zniżkę na książkę o ptaszniku” niż “Kolejna obniżka cen w naszej księgarni”.

Najważniejszymi więc cechami storytellingu to: emocje, budowanie więzi oraz autentyczność.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *